Sterrenbos

Eigenlijk hebben we nu even een helikopter of vliegtuig nodig. Dan kunnen we even controleren of het Sterrenbos echt in de vorm van een ster is. 

Misschien moet je even op zoek naar het middelpunt en dan zo ver kijken als je kunt, door de lanen heen. Zie je dan de hemel? Wist je trouwens dat een bos in de vorm van een ster vroeger handig was voor jagers ? Als die op het middelpunt stonden, konden ze in de lanen goed de dieren zien lopen of rennen. Jij kunt het wel eens proberen met tikkertje spelen. Zet de tikker in het midden, verstop je en loop dan snel van boom tot boom. Kijken of je gezien wordt. En het kan zijn dat je nog oude kippenpoep vindt want er hebben ooit duizenden kippen rondgescharreld in het Maarnse Sterrenbos.


Foto Marcel Creemers

Deel dit bericht:
Gerelateerde berichten
Thema Ruimtelijke Ordening

Update Henschotermeer

Zoals bekend, hebben MMN en VBMM in de zomer van 2024 gezamenlijk beroep ingesteld bij de Raad van State tegen de gewijzigde vaststelling van het

Lees verder »
Thema Plantenasiel

Plantenasiel weer open

Op 12 april was het dan eindelijk zover. Het Plantenasiel is weer open gegaan. Het was een gezellige en goed bezochte middag. Het mooie weer

Lees verder »