Beuk – Droststeeg

Staat op het einde van de Droststeeg ter hoogte van de nieuwe buurt.
Gelukkig bleef deze enorme beuk gespaard.
Al heel lang heeft hij voor ons helemaal gratis CO2 opgevangen en O2 afgegeven.

Daarnaast geeft hij ook schaduw, vangt fijnstof op en dempt de voortdurende verkeersherrie.
Iedere keer als ik langs deze boom loop moet ik even kijken. Vooral naar die enorme machtige takken.Hij laat zicht niet gemakkelijk portretteren met al dat jongere grut om zich heen. 

Ik hoop oprecht dat hij er nog heel lang mag staan. En niet ooit verwerkt wordt tot haardhout en/of houtsnippers. Dat zet de O2 weer om naar CO2 waar we eigenlijk al teveel van hebben.

Houtstook veroorzaakt trouwens ook 25% van de fijnstof in dit land. Herplanten is geen optie, hoelang duurt het voor je weer zo’n boom hebt? Dus zolang mogelijk laten staan die boom.

Gijs van Roekel

Deel dit bericht:
Gerelateerde berichten
Thema Ruimtelijke Ordening

Update Henschotermeer

Zoals bekend, hebben MMN en VBMM in de zomer van 2024 gezamenlijk beroep ingesteld bij de Raad van State tegen de gewijzigde vaststelling van het

Lees verder »
Thema Plantenasiel

Plantenasiel weer open

Op 12 april was het dan eindelijk zover. Het Plantenasiel is weer open gegaan. Het was een gezellige en goed bezochte middag. Het mooie weer

Lees verder »