Waterdiertjes vangen(21-05-2014)

Onze waterdiertjes activiteit van woensdag (21 mei) was weer heel geslaagd!   17 kinderen van klein tot groot vermaakten zich woensdag 21 mei prima langs de waterkant van de poel achter de Groenlinglaan.

Ook veel vaders en moeders kregen geen genoeg van alle diertjes die we uit het water visten!

Kikker- en paddenvisjes, kikkers, padden, een salamander, waterschorpioenen, allerlei slakken, larven van waterkevers en waterjuffers, bootsmannetjes, bloedzuigers, watervlooien en nog veel onbekende beestjes verzamelden we in emmertjes en werden door iedereen bewonderd. Een vader had zelfs een heel groot schepnet bij zich zodat we ook vissen en een enorme waterkever te zien kregen!  Wat leeft er toch veel in het water en wat is het leuk om dat te ontdekken!

Deel dit bericht:
Gerelateerde berichten
Thema Ruimtelijke Ordening

Update Henschotermeer

Zoals bekend, hebben MMN en VBMM in de zomer van 2024 gezamenlijk beroep ingesteld bij de Raad van State tegen de gewijzigde vaststelling van het

Lees verder »
Thema Plantenasiel

Plantenasiel weer open

Op 12 april was het dan eindelijk zover. Het Plantenasiel is weer open gegaan. Het was een gezellige en goed bezochte middag. Het mooie weer

Lees verder »